23 mei 2012 / FIT&RUNNING - Keep on going

Een tijdje terug poste ik een blogje over dat ik begonnen was met hardlopen. Ondertussen zijn we anderhalve week verder, en dus zo'n 5 trainingen ook. Hoe ik er nu voor sta? Goed! Afgelopen zaterdag heb ik alweer 5x 3 minuten gerend / 2 minuten gelopen en het is niet zo dat ik heel erg dood was, gewoon goed moe. Vandaag, ongeveer tegelijkertijd met het online komen van dit blogje, ben ik weer aan het rennen. Nu hetzelfde als zaterdag, alleen maar vier keer. De logica daarvan zie ik niet helemaal, maar er zal vast wel iets achter zitten. Ik ren hem een dagje later als gepland, maar in de hitte rennen ging me iets te ver. Vandaag dus mijn wekker iets eerder, dat scheelt weer een paar graden.

Zoals ik ook eerder van de week al vertelde is er nu een bikini bootcamp bij mijn sportschool. Ik besloot ook mee te doen en werd gisteren dus gewogen en gemeten + ik hou vanaf nu een eetdagboekje bij. Ik was helaas een kilo aangekomen, maar ik weet zelf heel goed waar dit aan ligt en zal er de komende tijd dus ook op gaan letten. Dit doe ik dan ook door middel van het eetdagboekje: er is plek voor opmerkingen en als ik veel eet, of naast de vaste maaltijden iets eet, schrijf ik op waarom. Gisteren heb ik dit al twee keer gedaan, want ik merk dat ik het vaker doe: ik eet als ik me verveel. Op school heb ik mijn lunch vaak al op voor het überhaupt lunchtijd is en als ik 's middags uit school kom heb ik altijd een loos uurtje, van 3 tot 4, voor ik ga sporten; ook dan ga ik eten. Even extra opletten dus!

Verder probeer ik in dit warme weer vooral veel water te drinken. Ik vind dit niet erg maar ik heb soms het gevoel dat ik gewoon niet bij kan blijven. Volgens mij drink ik meer als 3/4 liter water, maar ik voel me nog steeds uitgedroogd en ook is mijn urine nog vrij donker. Dus ik blijf maar met een flesje aan mijn mond hangen, in de hoop dat ik aangevuld blijf.

5 opmerkingen

  1. Als je urine alsnog donker is, dan is het misschien slim om daar een keer over te babbelen met je huisarts. Zeker als je 3 á 4 liter water drinkt (of is het 3/4e liter?). Ik probeer 2 liter aan te houden, wat me aangeraden is door de diëtist ooit. :)

    Wel kei goed bezig jij! Ennuh ga voor die appel of wat aardbeien als je je verveelt en wilt eten. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 3 à 4, maar daar is het water met sporten etc. mee in begrepen. Ik denk dat het ook komt door het warme weer, ik zweet vrij veel.

      Verwijderen
  2. De logica achter het hardlopen is simpel, je lichaam heeft rust trainingen nodig. Altijd maar langer en sneller lopen is niet goed, vandaar dat je zogenoemde rust trainigen hebt :) als je straks zonder schema gaat lopen moet je dat ook doen, 1 duurloop training van bijv 5 km, een rusttraining(bijv 3 km in rustig tempo) en interval. Snap je?

    Je bent wel echt goed bezig trouwens! :D

    BeantwoordenVerwijderen