1 augustus 2012 / DAY 8: en La Palma

Helaas, alweer het laatste dagje. Om 12 uur moesten we uit ons appartement zijn terwijl we pas om kwart over 4 werden opgehaald, dus we wilden nog wel even zwemmen. Nadat we eerst op ons gemakje waren opgestaan zodat we nog even konden vechten met de koffers qua gewicht en ruimte, waren we klaar om uit te checken. Even onze bagage in de kofferruimte en nog even het zwembad in en de bedjes op. Nog een beetje bruiner, stukje lezen. Ik heb ook nog even geinternet in de lobby, vast wat blogjes gelezen want dat zijn er altijd zo veel als je terug komt van de vakantie.

Om iets over vieren werden we weer netjes opgehaald door een taxi busje (zelfde chauffeur als vorige keer ;)) en toen begon het opeens te regenen! Echt maar een paar druppels, maar toch wel grappig dat op de dag dat we weggingen, het begon te regenen. Het vliegveld van La Palma is ├ęcht heel klein en dus waren we zo ingecheckt en door de douane. Mijn zusje had haar zonnebril nog omhangen (pilotenbril) plus al haar sieraden. Niks hoefde uit, ze fouilleerden even half en that's it. Misschien niet zo goed, maar wel snel en dus konden we nog op ons gemakje wat vliegtuigen kijken, want je ziet ze gewoon vertrekken, en lezen.

Eenmaal in het vliegtuig hadden we een hele leuke steward waarmee we een gezellige vlucht hebben gehad. Ik heb nog wat half geslapen en er was een film op waar ik af en toe mee heb gekeken. Ook hadden we een tussenlanding op Gran Canaria, waar we even een half uurtje het vliegtuig uit moesten zodat deze schoongemaakt kon worden en de kerosine moest worden aangevuld. Ik kocht nog even de Spaanse Vogue en de Vogue Belleza (Beauty), om nog even lekker in te bladeren. Daarna waren we al heel snel weer op Schiphol en in de auto, richting huis. Om 6 uur lag ik in mijn bed, eindelijk.

Ik heb echt ontzettend genoten van deze vakantie. Een prachtig, warm eiland, met leuke mensen en een hele gemoedelijke sfeer. Daarnaast is het altijd fijn om gewoon even weg van huis te zijn en helemaal niks te hoeven doen. Ik heb genoten.

Ik schreef deze stukjes elke avond op vakantie en nu deel ik ze met jullie zodat jullie ook een beetje mijn vakantie en La Palma mee kunnen krijgen. Ik was van 16 tot en met 23 juli weg, dit blogje was dus 23 juli, het laatste blogje. Er komt nog wel een blogje over FIT & RUNNING op La Palma en individuele recensies over een aantal van de boeken die ik gelezen heb.